1. Registrere som ny bruker:
Du registrerer deg enkelt som bruker bare ved å logge deg inn med din BankID.
2. Sette opp ny klinikk:
Velg først alternativet for å sette opp ny klinikk. Fyll deretter inn organisasjonsnummeret til klinikken din. (Alternativ ditt eget AS dersom din klinikkleder ikke har satt opp klinikken enda.
3. Tilknytte eksisterende klinikk:
Søk etter klinikken din ved å fylle inn klinikkens navn eller org.nr.
Dersom klinikken er registrert fra før av vil dette vises umiddelbart.
Velg deretter hva slags type bruker og tittel du har hos denne klinikken.
Et forespørsel vil bli sendt til klinikkprofilens hovedeier for godkjenning og bekreftelse. Ved godkjennelse vil du finne den nye klinikken i din profil. (Må av og til logge ut og inn for at dette skal tre i kraft)
4. Sende henvisninger:
1. Velg behandler fra listen. Her kan du søke etter en spesifikk spesialist, enten ved filtrering eller fritekst.
2. Fyll inn pasientens navn evt. et unikt ref. nummer
3. Velg hvem du sender henvisningen på vegne av (gjelder kun dersom du er fullmektig for en annen behandler). Ved å ikke velge noen, sendes henvisningen på vegne av deg selv.
4. Fyll inn ekstra opplysninger hvis du har glemt dette i selve henvisningen.
5. Last opphenvisning og nødvendige filer
6. Trykk "Send henvisning"
Den sendte henvisningen vil nå ligge i din innboks under "sendte henvisninger".
5. Administrere henvisningen/epikrisen:
fig 1. sett fra senderens side
fig 2. sett fra mottakerens side.
Den som sender og den som mottar henvisningen vil ha forskjellige handlingsmuligheter.
Under progresjonsindikatoren vil du få handlinger som du kan foreta. Bare følg stegene om du ønsker å vite hvor i prosessen henvisningen er i.
Senderen kan når som helst arkivere og avslutte henvisningen dersom det ikke lengre er aktuelt.
6. Nedlastning av henvisning og epikrise:
Merk at det er to mulige måter å laste ned på. Enten samlet i en .zip-fil eller enkeltfiler.
Hva er en .zip-fil?
En .zip-fil er en standard komprimeringsformat. En zip-fil inneholder flere filer komprimert sammen for å gjøre fil-størrelsen mindre. For å kunne få tilgang til disse filene, kan du lett åpne .zip-filen og deretter dra ut filene til ønsket mappe på din pc.
7. Enklere kommunikasjon:
Alle henvisninger vil inneholde en chat-funksjon og logg. Alle handlinger blir loggført i hendelsesloggen, så du ikke går glipp av noe. Her kan man skrive meldinger til hverandre. En mer effektiv og tidsbesparende kommunikasjon verses å ringe. Rakk du ikke å kontakte klinikken før telefontiden stengte? Legg igjen beskjeden din i chatten, så kan motparten svare deg når de er tilgjengelig igjen.
8. Innboks:
Øverst på innboks-siden vil du finne et filtrering-system for å enklere administrere henvisningene/epikrisene dine.
"Sendte henvisninger" er henvisninger som er blitt sendt fra deg eller dine fullmektige.
"Mottatte henvisninger" er henvisninger som er kommet inn til deg fra dine kollegaer.
TIPS! Husk å hold innboksen din ryddig ved å arkivere ferdigstilte henvisninger, dette gjør innboksen din mer oversiktlig.
9. Brukerprofil:
I brukerprofilen din vil du kunne redigere å endre det meste. Det er viktig at du velger og fyller inn riktig info slik at dine kollegaer kan finne deg.
9.1 Bruker:
Fyll inn nødvendige informasjon slik at kollegaene dine kan finne deg
9.2 E-postvarslinger:
Huk av ønsket type varslinger, samt e-postadressen du ønsker varslingene skal komme til.
(Merk! dersom du selv og dine fullmektige har registrert samme e-postadresse, så vil det komme flere enn én varsling.)
9.3 Fullmakt:
Her kan du velge dine fullmektige til å administrere alle dine innkommende og utgående på vegne av deg. Du kan kun velge fullmektige fra eksisterende brukere i klinikken.
10. Mine klinikker
Her vil du kunne finne alle dine tilknyttede klinikker, samt legge til nye.
Obs! Hver tilknyttede klinikk har en egen innboks. Vær sikker på at du er logget inn i riktig arbeidsområde når du bruker portalen.
11. Anbefalt oppsett
Det er flere måter å bruke portalen på, og det er opptil deg å bruke portalen slik du ønsker.
Dette er vår anbefalte oppsett i en typisk tannklinikk.
Eks:
Tannklinikk AS
3 tannleger
2 spesialister
4 sekretærer - hvorav 1 sekretær håndterer alle administrasjonsoppgaver
1) Vi anbefaler først og fremst at eieren av klinikken evt. klinikkleder oppretter klinikkens profil.
Som hovedbruker kan du bestemme over brukeres tilgangsnivå og invitere nye brukere inn til klinikken (brukere med full tilgangsnivå har samme rettigheter som hovedbruker). Dette finner du i "Brukere" på menyen til venstre.
2) Be alle registrerte behandlere om å legge til admin-sekretæren som fullmektig (gjerne flere om ønskelig), dersom de selv ikke administrerer dette til vanlig.
3) Alle behandlere bør ha e-postadressen til valgte admin-sekretær under e-postvarslinger, og deretter huke av på ønsket varslinger. Admin-sekretæren kan slå av sin egen varsling for å unngå dobbeltvarsling.
Klinikken skal da fungere som normalt, bare med mindre stress!
Du kan alltid kontakte oss på support@henvisning.no dersom det er noe du lurer på eller ikke får til. Vi skal forsøke å hjelpe deg så godt vi kan!